Як правильно відповісти на питання рекрутера про помилки на роботі

Питання про помилки на минулій роботі доставляє претендентам чимало проблем. На співбесідах його задають не часто, тому відповіді рідко хто готує. У підсумку, коли HR-менеджер все ж просить розповісти про найбільшу невдачу в кар'єрі, кандидати губляться, мовчать або відговорюються загальними фразами й жартами.

Спроби викрутитися ні до чого доброго не приведуть. Адже ейчар з досвідом завжди визначить фальш у подібній відповіді, а ви ризикуєте справити враження несерйозної й нещирої людини або отримати відмову. А ось вміння визнавати свої помилки, аналізувати їх і готовність чесно розповісти про це покажуть, що ви професіонал і зріла особистість.

Визнавати свою помилку не означає повісити на себе ярлик людини-невдахи. Згадайте, наприклад, скільки великих відкриттів зробили вчені завдяки експериментам, в ході яких щось пішло не так. Але як же вам перетворити поразку на перемогу?

Для чого рекрутер запитує саме це?

Кадровики запитують про професійні провали не для того, щоб помучити кандидатів або відшукати чорні плями в їх трудовій біографії. Можливо, ви здивуєтеся, але HR-менеджер не чекає від вас бездоганності. Адже всім відомо: не помиляється тільки той, хто нічого не робить.

Цілі питання:

  1. Дізнатися про минулий досвід претендента.

  2. Зрозуміти, чи вміє він визнавати свої помилки і «витягувати» з них уроки.

  3. Оцінити, чи схильний він до самокритики.

  4. Визначити, що в його уявленні означає помилятися і досягати успіху.

  5. Як не потрібно відповідати на питання про невдачі

  6. Найчастіше здобувачі, почувши прохання розповісти про найбільшу помилку на роботі, губляться і замовкають. Якщо ви не підготували відповідь заздалегідь, глибоко вдихніть і попросіть декілька хвилин, щоб подумати. Думайте, говоріть, але ні в якому разі не мовчіть.

Не стверджуйте, що у вас бездоганна кар'єра, ви ніколи не помилялися і на всіх посадах досягли успіху. Відповідь здається нейтральною, але з точки зору рекрутера ви його з тріском провалили. Так ви показуєте, що ви:

  1.  
    • не вмієте критично себе оцінювати;

    • ніколи не брали на себе відповідальність і не робили рішучих дій;

    • ваша історія невдачі дуже серйозна, і ви не хочете її оголошувати.

Розповідь про кумедний випадок з життя домочадців або курйоз, який стався з вами на відпочинку, теж поганий варіант для відповіді. Жарти в цьому випадку недоречні.

Як потрібно відповідати на питання про невдачі

Все може бути, і на співбесіді вас будуть запитувати про ваші переваги та недоліки, ким ви бачите себе через 5 років, а про кар'єрні промахи зовсім не запитають. Але краще бути готовим до такого повороту подій. Тому історію про помилки й висновки, чому вона вас навчила, потрібно продумати заздалегідь. Тож почнемо.

1. Виберіть «хорошу» помилку

Розповідати потрібно тільки про реальні невдачі, вигадкам тут не місце. Але і говорити про всі промахи поспіль і їх масштабах не варто.

2. Розкажіть історію коротко й чітко

Ваша розповідь про невдачу в кар'єрі не повинна затягнутися надовго. Постарайтеся описати ситуацію коротко, пояснити, чому в довіреному вам завданні все пішло не так, як треба. Детальніше зупиніться на кульмінації події, а саме, як ви врятували становище й впоралися з тією чи іншою проблемою.

3. Поділіться висновками

Історія повинна закінчуватися висновками, які ви з неї витягли, прикладами, як отриманий досвід став у нагоді в реалізації інших проектів. Ви можете побудувати цю частину історії на відповідях на такі питання:

  • Чого мене навчила помилка?

  • Які висновки я зробив?

  • Як ситуація допомогла мені уникнути провалів у майбутньому?

Завершіть свою відповідь на мажорній ноті.

Приклад:

«Моя перша професійна невдача сталася, коли я обіймала посаду офіс-менеджера у великій компанії. Я повинна була замовити чотири принтери, домовитися про їх доставку й переконатися, що вони справні. Але коли кур'єр привіз замовлення, я була дуже зайнята, щоб перевірити кожен принтер, тому перевірила тільки один і поставила підпис про те, що отримала справну техніку. А виявилося, що три інших принтера були несправні.

У підсумку довелося дуже довго доводити постачальнику, що вони спочатку були несправні. При цьому нам не замінили техніку на нову, а усунули неполадки в купленій. Це зайняло два тижні. Керівництво було вкрай незадоволене моєю роботою. А я зробила висновок, що завжди потрібно уважно перевіряти кожну дрібницю, оскільки через незначну помилку може зупинитися робота цілого відділу.

Після усвідомлення цієї простої істини, подібних невдач у моїй практиці більше не траплялося».

Питання про кар'єрні невдачі відноситься до розряду підступних, а вони завжди вимагають особливої підготовки. Рекомендуємо готувати дотепні відповіді заздалегідь і тренуватися. Можливо, тренування співбесіди здасться вам порожнім і смішним заняттям, відволікаючим від пошуку роботи, але повірте кандидати, які приділяють цьому особливу увагу, отримують кращі пропозиції про роботу.

https://www.work.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад